dodano: 2008-09-28 koncert inauguracyjny

Koncert Inauguracyjny festiwalu XXV Przemyska Jesień Muzyczna odbędzie się w sali Centrum Kulturalnego w Przemyślu, ul. Konarskiego 9.
Godzina rozpoczęcia koncertu: 18.00.





dodano: 2008-11-09 XXV Przemyska Jesień Muzyczna

XXV Przemyska Jesień Muzyczna
28 września – 26 października 2008


Organizatorzy:

Towarzystwo Muzyczne w Przemyślu

Centrum Kulturalne w Przemyślu

KONCERT INAUGURACYJNY
BLASK BAROKU

28.09.2008 (niedziela), godz. 17.00
Krasiczyn, Dziedziniec Zamku

  • Przemyska Orkiestra Kameralna
  • dyr. Piotr TARCHOLIK
  • Arkadiusz KRUPA - obój

W programie: J.S.Bach, G.F.Haendel

W przypadku złych warunków atmosferycznych koncert odbędzie się o godzinie 18.00 w sali Centrum Kulturalnego w Przemyślu, ul. Konarskiego 9.
Aktualna informacja pod numerami telefonów: 016 678 20 09, 502 044 498.

ROMANTYCZNY ŻYWIOŁ

1.10.2008 (środa), godz. 18.00
ZPSM Sala Lustrzana, ul. Słowackiego 91

  • Krzysztof JABŁOŃSKI - fortepian
  • Konstanty Andrzej KULKA - skrzypce
  • Tomasz STRAHL - wiolonczela

W programie: F. Chopin, F.Mendelssohn-Bartholdy, J. Brahms

WIECZÓR SZKOCKI

5.10.2008 (niedziela), godz. 18.00
Towarzystwo Muzyczne, Rynek 5

  • Katarzyna WIWER – sopran
  • Irena CZUBEK-DAVIDSON – harfa
  • Lindsay DAVIDSON – dudy szkockie

W programie: Dawna i współczesna muzyka szkocka

PERŁY MINIATURY SKRZYPCOWEJ

11.10.2008 (sobota), godz. 18.00
Towarzystwo Muzyczne, Rynek 5

  • Piotr PŁAWNER – skrzypce
  • Jacek MAKSYMIUK – fortepian

W programie m.in.: J. Brahms, J. Massenet, P. Mascani, M. de Falla

CZAS REFLEKSJI I MIŁOŚCI

12.10.2008 (niedziela), godz. 19.15
Bazylika Archikatedralna

  • Przemyski Chór Kameralny
  • dyr. Andrzej GURAN
  • Leszek SUSZYCKI – gitara

W programie: Wacław z Szamotuł, Mikołaj Gomółka, A.Barrios, M. Castelnuovo-Tedesco

Wstęp wolny

ZADUMANY CHOPIN

19.10.2008 (niedziela), godz. 18.00
Sala Lustrzana ZPSM, ul. Słowackiego 91

  • Keiko KODAMA (Japonia) – fortepian
  • Machiko KUSAMA (Japonia) – fortepian
  • Przemyska Orkiestra Kameralna
  • dyr. Piotr TARCHOLIK

W programie: Koncerty fortepianowe F. Chopina

MUZYCZNE KONTRASTY

21.10.2008 (wtorek), godz. 18.00
Towarzystwo Muzyczne, Rynek 5

  • Monika WILIŃSKA – TARCHOLIK - fortepian
  • Piotr TARCHOLIK – skrzypce
  • Aleksander TESARCZYK – klarnet
  • Jacek DUMANOWSKI – altówka
  • Konrad GÓRKA – wiolonczela
  • Grzegorz FRANKOWSKI – kontrabas

W programie: F.Schubert, I.Strawiński, B.Bartok

CHWAŁĘ BOGU ŚPIEWAĆ

25.10.2008 (sobota), godz. 19.00
Bazylika Archikatedralna

  • Chór i Orkiestra ZPSM w Przemyślu,
  • dyr. Antoni GURAN
  • Agnieszka KOŁODZIEJCZYK - sopran
  • Nina NOWAK - alt
  • Jacek ŚCIBOR - tenor

W programie m. in.: Msza Gospel

Wstęp wolny

KONCERT FINAŁOWY
PRZEBOJE WIELKIEGO EKRANU

26.10.2008 (niedziela), godz.18.00
Centrum Kulturalne, ul. Konarskiego 9

  • Orkiestra Symfoniczna Filharmonii
    im. A. Malawskiego w Rzeszowie
  • dyr. Sławomir CHRZANOWSKI
  • Stanisław JANICKI - słowo

W programie: Muzyka filmowa

Bilety - 15 zł, ulgowe - 10 zł, do nabycia przed koncertami.
Sprzedaż biletów i karnetów: Rynek 5, I piętro w godz. 10.00-12.00
Rezerwacja tel. 0695951818 w godz. 9.00 - 12.00
Karnety - 60 zł.
Karnety ulgowe - 40 zł (emeryci, młodzież, studenci).
Członkowie Towarzystwa Muzycznego - wstęp wolny.



Słowo wprowadzające:
Jolanta Nodżak – Furgała, Zofia Stopińska, Stanisław Janicki, Łukasz Rusin


Projekt zrealizowany ze środków:
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
Urząd Miasta Przemyśla
  
Partnerzy w realizacji projektu:
Zespół Państwowych Szkół Muzycznych w Przemyślu
Parafia św. Jana Chrzciciela
Parafia św. Józefa
Przemyskie Centrum Kultury i Nauki ZAMEK
Zaspół Parkowo-Pałacowy Krasiczyn





dodano: 2008-08-26 Wincentiada 2008

29 sierpnia 2008

godzina 19.00

Bazylika Archikatedralna

wstęp wolny

Koncert w wyk. Chóru Katedralnego z Paderborn i Przemyskiej Orkiestry Kameralnej pod dyrekcją Thomasa Berninga.

Soliści:
Katarzyna Guran - sopran,
Olga Popowicz - alt,
Jacek Ścibor - tenor,
Lesław Żółty - bas


W programie:


C. Monteverdi - Kantata "Domino"


A. Bruckner - "Locus iste", "Os justi"


A. Bruckner - "Ave Maria"


H. Czyż - Canzona di Barocco


W. Lutosławski - Pięć Tańców Śląskich


J. Haydn - Theresienmesse (Msza Terezjańska)



Orkiestrę poprowadzi od pulpitu koncertmistrz Marcin Markowicz.
Prowadzenie koncertu - Łukasz Rusin.





dodano: 2008-06-17 Święto Zamku Kazimierzowskiego

21 czerwca, godz. 18.30
Zamek Kazimierzowski w Przemyślu
wstęp wolny


Wykonawcy:

Przemyska Orkiestra Kameralna
pod kierunkiem Piotra Tarcholika.


Program koncertu:

1. F. Janiewicz - Divertimento
2. G. Rossini - Sonata nr 1
3. G. Holst - St Paul's Suite, op 29 nr 2

Prowadzenie koncertu Łukasz Rusin.

 

 Feliks Janiewicz (1762-1848) - polski skrzypek, kompozytor, pedagog i animator życia muzycznego uznawany był za jednego z najwybitniejszych skrzypków swoich czasów. W 15 roku życia został członkiem kapeli królewskiej w Warszawie. W latach 1784-92 wiele podróżował po całej Europie, poznał Haydna (możliwe, że pobierał u niego lekcje kompozycji) i Mozarta, Nardiniego i Pugnaniego. Po tym okresie bardzo aktywnie udzielał się w największych miastach Anglii - wiele występował, organizował życie koncertowe, założył sklep z nutami i instrumentami, prowadził działalność wydawniczą.
    Jako najwybitniejszy z całej grupy polskich skrzypków tamtej epoki (Jan Kleczyński, Jan Nepomucen Wański, Joachim Kaczkowski, August Fryderyk Duranowski, Stanisław Serwaczyński) bezpośrednio poprzedził pojawienie się takich gigantów polskich skrzypiec, jak Karol Lipiński i Henryk Wieniawski. Swoją stosunkowo niezbyt dużą ilościowo twórczością kompozytorską (5 koncertów skrzypcowych, Koncert fortepianowy, trochę muzyki kameralnej na smyczki, miniatury na fortepian) wpisuje się Janiewicz w stylistykę muzyki klasycznej, bardzo umiejętnie wykorzystując walory wyrazowo-brzmieniowe i możliwości techniczne skrzypiec.
    Żadne źródła nie podają informacji o prawdopodobnym spotkaniu Janiewicza z Gioacchino Rossinim (1792-1868). Jeżeli jednak nie zetknęli się ze sobą miedzy październikiem 1823 r. a lipcem 1824 r, podczas pobytu tego ostatniego w Londynie, to śpiewność, melodia jako główny nośnik wyrazu i podobieństwo niektórych elementów konstrukcji architektonicznej łączące Divertimento Janiewicza z I Sonatą G-dur Rossiniego czynią to przemyskie spotkanie obu kompozytorów wielce ciekawym i tym bardziej niepowtarzalnym.
    Sam Rossini miał jednak do swoich pierwszych kompozycji, powstałych w 12 roku życia, dosyć specyficzny stosunek. Napisze o nich: Sześć okropnych Sonat napisanych przeze mnie w czasie wakacji (pod Rawenną) u mojego przyjaciela i mecenasa Agostino Trossiego w najbardziej dziecięcym wieku, kiedy nie wziąłem jeszcze ani jednej lekcji akompaniamentu. Całość skomponowana i przepisana w ciągu trzech dni i wykonana pod psem... Należy przypuszczać, że nie przykładał do nich specjalnego znaczenia skoro rękopis tych cudownych i pełnych wdzięku kompozycji odnaleziono dopiero w 1939 r. (!) w Bibliotece Kongresu w Waszyngtonie.
    Rossini w ciągu kolejnych 19 lat napisze 39 oper, które przyniosą mu ogromną sławę i jeszcze większe pieniądze. W 37 roku życia, w pełni sił twórczych, zaprzestanie pisania oper i skoncentruje się na ... prowadzeniu bogatego życia towarzyskiego, opowiadaniu dowcipów i przyjemnościach czerpanych z dobrego jedzenia. To 40-letnie, prawie całkowite, "milczenie" twórcze do dzisiaj stanowi trudną do wyjaśnienia tajemnicę. Kompozytor umiera mając 76 lat z poczuciem zmarnowanego życia.
    Podobne problemy emocjonalne, związane bezpośrednio z tworzeniem i odbiorem własnej muzyki, miał Gustav Holst (1874-1934) - angielski kompozytor, dyrygent i pedagog. Suita St. Paul op. 29 nr 2 powstała w 1913 roku w szczęśliwym okresie życia, podczas intensywnej aktywności pedagogicznej - był wtedy m.in. dyrektorem muzyki w St. Paul's Girls School w Hammersmith. Niedługo potem Holst napisze najbardziej znane z jego twórczości i wysoko cenione "Planety".

JZ





dodano: 2008-05-16 koncert wiosenny

Pierwsze wzmianki o muzyce serenadowej można spotkać już w okresie Średniowiecza. Do jej największego rozkwitu doszło w XVIII w., gdy ten rodzaj muzyki uprawiali Haydn, Boccherini, Dittersdorf i Pichl, ale dopiero muzyczny geniusz Wolfganga Amadeusza Mozarta sprawił, że serenady, divertimenta i kasacje nabrały niepospolitego piękna, świeżości i wdzięku.
Do dzisiaj nie wiadomo na jaką obsadę Mozart napisał (w 1772 r.) 3 Divertimenti KV 136, 137 i 138 - na kwartet smyczkowy, kwintet solistów czy może smyczkową orkiestrę kameralną?! Nie ma jednak żadnych wątpliwości, że są to prawdziwe muzyczne perełki - choć niepozornych rozmiarów, to obfitują w urocze melodie i są bardzo pomysłowe. 3-częściowe Divertimento B-dur KV 137 stanowi kwintesencję "kunsztownej pomysłowości i przystępnej kunsztowności" muzyki genialnego klasyka.

    Serenada cieszyła się też powodzeniem przez całe następne stulecie i na początku XX wieku. Wprawdzie rzadziej już grywana (czy śpiewana) w ogrodzie czy domowym zaciszu - bo "przeniosła się" do sal koncertowych - to jednak zachowała swoje najbardziej istotne cechy: lekkość, wdzięk, urok i polot. Serenady pisali m.in. Beethoven, Hummel, Schubert, Brahms, Dworak, Wolf, Elgar, Sibelius, Suk i R.Strauss.

    W bezpośrednim kontakcie był człowiekiem bardzo zamkniętym, skrytym i nieśmiałym, z wyraźnymi skłonnościami do depresji. "Otwierał się" w korespondencji (zachowało się około 5000 jego listów) i w muzyce. Do przyjaciela napisał: Komponuję, tzn. wyrażam swoje nastroje i uczucia językiem muzyki. Więc naturalnie, jak każdy, kto ma coś do powiedzenia lub rości sobie pretensje do powiedzenia czegoś, potrzebuję ludzi, którzy by mnie słuchali - a im więcej słuchają, tym większą mi to sprawia przyjemność. Trudno dzisiaj uwierzyć w to, że tę sztukę w XIX wieku nazywano "śmierdzącą muzyką", a jej twórcę, już nieco później, określano mianem "muzycznego ekshibicjonisty". Piotr Czajkowski swoją Serenadą na orkiestrę smyczkową op. 48 (z 1880 r.) złożył, w pewnym sensie, hołd Mozartowi. O części pierwszej sam napisze: jest to umyślne naśladowanie jego maniery i byłbym szczęśliwy, gdyby uznano, że nie jestem zbyt daleki od słynnego wzoru. Część drugą, Walca, petersburska publiczność wymogła jako bis podczas prawykonania dzieła 18 października 1881 roku. Po prostej i melodyjnej Elegii następuje Finał z motywem buriackiej pieśni "A kak na ługu, ługu".
Jeden z największych melodystów w dziejach muzyki, mistrz harmonii, wzorcowej instrumentacji bazującej na przejrzystości faktury i klarownym brzmieniu o swojej Serenadzie powie, że nie jest całkiem pozbawiona wartości i że odczuwa ją całym sercem. Bezpośredniość wyrazu i liryzm są najwyraźniejszymi cechami tej przepięknej kompozycji.
    W podobnym tonie można mówić o Rondzie A-dur na skrzypce i i smyczki D 438 Franciszka Schuberta.

JZ

Towarzystwo Muzyczne w Przemyślu
Centrum Kulturalne w Przemyślu
Urząd Miejski w Przemyślu

zapraszają na

KONCERT WIOSENNY
wykonawcy


PRZEMYSKA ORKIESTRA KAMERALNA
Andrzej Guran – dyrektor artystyczny

Piotr Tarcholik
skrzypce/dyrygent




W programie:
W. A. Mozart – Divertimento B – dur, KV 137
F. Schubert – Rondo A – dur na skrzypce i orkiestrę smyczkową
P. Czajkowski – Serenada na smyczki


25. maja 2008 r., godz. 19.00
Kościół Ks. Salezjanów w Przemyślu

Wstęp wolny





dodano: 2008-04-11 Wiosenne Kursy Mistrzowskie

Szanowni Państwo, już po raz trzeci będziecie mieli wyjątkową okazję uczestnictwa w Wiosennych Kursach Mistrzowskich w Przemyślu. W zamyśle organizatorów imprezę tę zaplanowano jako okazję do szczególnego spotkania mistrza i ucznia.
Celem nadrzędnym imprezy jest pogłębianie zrozumienia i przeżywania muzyki, jak również dokonalenie warsztatu, dlatego wykładowcami kursu są najwybitniejsi polscy i zagraniczni pedagodzy.
Dodatkową atrakcją będą z pewnością koncerty towarzyszące kursom, których wykonawcami będą wykładowcy, uczestnicy kursu i Przemyska Orkiestra Kameralna.



Zajęcia będą prowadzone w następujących klasach:

 

 

 

  • Marcin Baranowski - skrzypce,
  •  

     

     

     

     

     

  • Bartosz Bryła - skrzypce,
  •  

     

     

     

     

     

  • Piotr Tarcholik - skrzypce,
  •  

     

     

     

     

     

  • Piotr Reichert - altówka, kameralistyka,
  •  

     

     

     

     

     

  • Tomasz Strahl - wiolonczela,
  •  

     

     

     

     

     

  • Dominik Połoński - wiolonczela, kameralistyka,
  •  

     

     

     

     

     

  • Mariola Cieniawa - fortepian,
  •  

     

     

     

     

     

  • Władimir Zubicki - akordeon,
  •  

     

     

     

     

     

  • akompaniator Monika Wilińska-Tarcholik,
  •  

     

     

     

     

     

  • akompaniator Agata Lichoś-Trukszyn,
  •  

     

     

     

     

     

  • akompaniator Michał Dziad.




  • Szczegółowy plan koncertów i imprez towarzyszących kursom.


    13 kwietnia

    godz. 18.00 Koncert Inauguracyjny w wykonaniu Wykładowców kursu z towarzyszeniem Przemyskiej Orkiestry Kameralnej - Centrum Kulturalne

    15 - 17 kwietnia

    całodzienny kiermasz akcesoriów muzycznych Małgorzata Pawlikowska - ZPSM www.pawlikowscy.com.pl

    15 kwietnia

    godz. 10.00 - 18.00 Wystawa instrumentów lutniczych Pracowni Lutniczej Joanny Plęs i Tomasza Linki - ZPSM violinmaker.pl

    godz. 12.00 Seminarium wiolonczelowe z dr Dominikiem Połońskim - PSM w Przeworsku

    16 kwietnia

    godz. 11.00 Wykład z fizjoterapeutką na temat najczęstszych dolegliwości kręgosłupa wynikających ze specyficznej postawy muzyka

    17 kwietnia

    godz. 10.00 Seminarium skrzypcowe z prof. M. Baranowskim - ZPSM w Przemyślu

    godz. 18.00 - Koncert kameralny w wykonaniu wykładowców kursu - Towarzystwo Muzyczne

    18 kwietnia

    godz. 18.00 - Audycja muzyczna w wykonaniu uczestników kursów - Towarzystwo Muzyczne

    19 kwietnia

    godz. 18.00 - Koncert Finałowy z udziałem uczestników kursu - Centrum Kulturalne


    Koncerty

    Koncert Inauguracyjny
    w wykonaniu wykładowców kursu:

    Bartosz Bryła - skrzypce
    Piotr Tarcholik - skrzypce
    Konrad Górka - wiolonczela
    Władimir Zubicki - akordeon
    Wojciech Majchrowicz - fortepian
    Przemyska Orkiestra Kameralna

    J. S. Bach - Koncert skrzypcowy E - dur
    W. Zubicki - Express Tango



    13 kwietnia 2008r. godz. 18.00,
    Centrum Kulturalne
    sala widowiskowa

    bilety w cenie 15zł (przedsprzedaż 10zł), zorganizowane grupy powyżej 15 osób 5zł do nabycia w CK


    Koncert Kameralny

    w wykonaniu wykładowców kursu:
    Mariola Cieniawa - fortepian
    Monika Wilińska-Tarcholik – fortepian
    Bartosz Bryła - skrzypce
    Piotr Tarcholik - skrzypce
    Piotr Reichert - altówka
    Tomasz Strahl - wiolonczela


    F. Mendelssohn-Bartholdy - Trio fortepianowe d - moll op.49
    R. Schumann - Kwintet fortepianowy Es - dur p.44


    17 kwietnia 2008r. godz. 18.00,
    Towarzystwo Muzyczne sala koncertowa
    wstęp wolny


    Koncert Kameralny

    w wykonaniu uczestników kursu
    18 kwietnia 2008r. godz.18.00,
    Towarzystwo Muzyczne sala koncertowa
    wstęp wolny


    Koncert Finałowy

    w wykonaniu uczestników kursu z towarzyszeniem
    Przemyskiej Orkiestry Kameralnej
    19 kwietnia 2008r. godz. 18.00,
    Centrum Kulturalne
    sala widowiskowa


    bilety w cenie 10zł (przedsprzedaż 5zł), zorganizowane grupy powyżej 15 osób 5zł do nabycia w CK


    PROJEKT FINANSOWANY ZE ŚRODKÓW URZĘDU MARSZAŁKOWSKIEGO WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO

    organizatorzy
    Towarzystwo Muzyczne w Przemyślu
    Centrum Kulturalne w Przemyślu
    Zespół Państwowych Szkół Muzycznych w Przemyślu

    współorganizatorzy
    Przemyska Orkiestra Kameralna
    Urząd Miejski w Przemyślu

    partnerzy
    Restauracja Karpacka
    Cukiernia Fiore
    CK Stroiciel Fortepianów i Pianin
    Hotel Gromada
    Przemyśl 24
    Polskie Radio Rzeszów
    Życie Podkarpackie
    TVP Rzeszów

     

     





    dodano: 2008-03-13 Siedem Ostatnich Słów Chrystusa na Krzyżu

    Urząd Miejski w Przemyślu i Towarzystwo Muzyczne w Przemyślu

    zapraszają na

    koncert

    Józef Haydn

    Siedem Ostatnich Słów Chrystusa na Krzyżu


    wykonawcy

    Przemyska Orkiestra Kameralna

    Przemyski Chór Kameralny

    Utwór jest rozważaniem i kontemplacją Męki Chrystusa na Krzyżu,
    napisany z przeznaczeniem do wykonywania w Wielki Piątek


    Wielki Piątek (21 marca 2008r.), godz. 16.00

    Kościół xx. Salezjanów w Przemyślu


    wstęp wolny





    dodano: 2008-02-11 Koncert Walentynkowy

    Przemyska Orkiestra Kameralna

    Andrzej Guran - dyrektor artystyczny

    Piotr Tarcholik - skrzypce/dyrygent

    Arkadiusz Krupa - obój

    Wojciech Majchrowicz - fortepian

    w programie

    muzyka dla zakochanych

    Adam Marjański - słowo wprowadzające




    17 lutego 2008r. godz. 18.00

    Centrum Kulturalne w Przemyślu


    Bilety w kasie CK: 15zł, ulgowe dla młodzieży 10zł.
    Przedsprzedaż do dnia 15.02.2008r. - 13zł.


    Dla uczestników koncertu - upominki ufundowane przez AVON Cosmetics Polska Sp. z o. o.





    dodano: 2008-01-28 Koncert kolęd i pastorałek

    2 lutego (sobota), godz. 17.30
    Kościół Niepokalanego Poczęcia NMP w Żurawicy



    Koncert Kolęd i Pastorałek

    w wykonaniu
    Przemyskiego Chóru Kameralnego
    pod dyr. Andrzeja Gurana
    z towarzyszeniem
    Przemyskiego Kwartetu Smyczkowego w składzie:

    Magdalena Betleja - skrzypce I
    Małgorzata Kopańska - skrzypce II
    Renata Witkowska - altówka
    Magdalena Jarosz - wiolonczela


    Wstęp wolny, serdecznie zapraszamy





    dodano: 2008-01-20 Koncert Karnawałowy

    Trwa próba przed dzisiejszym koncertem. Na scenie, oprócz Przemyskiej Orkiestry Kameralnej wystąpią nauczyciele i uczniowie Szkoły Tańca A-Z.






    strona główna