-
dodano: 2010-09-17
Dni Kultury Chrześcijańskiej
-
Towarzystwo Miłośników Sztuki Sakralnej
ma zaszczyt zaprosić
na Mszę św. celebrowaną przez J. E. Ks. Abp. Józefa Michalika
w intencji artystów, twórców i działaczy kultury,
24 września 2010r. o godz. 18.00
w Archikatedrze Przemyskiej.
Podczas Mszy św. i bezpośrednio po niej Przemyski Chór Kameralny
pod dyrekcją Andrzeja Gurana wykona kompozycje
ks. Wojciecha Lewkowicza.
Wprowadzenie - Anna Sienkiewicz.
Dni Kultury Chrześcijańskiej
pod honorowym patronatem
Metropolity Przemyskiego J. E. Ks. Abp. Józefa Michalika
oraz Prezydenta Miasta Przemyśla Roberta Chomy
-
-
«« przewiń na początek strony
-
dodano: 2010-08-19
Wesele Figara
-
-
«« przewiń na początek strony
-
dodano: 2010-07-08
Chopin dla mieszkanców Przemyśla
-
"Chopin dla mieszkanców Przemyśla
w wykonaniu pianistek z Japonii"
Hiroko Nagai
Megumi Tezuka
Atsuko Ogawa
śpiew Renata Johnson-Wojtowicz
17 lipca 2010 (sobota) godz.17:00
Towarzystwo Muzyczne I p. Rynek 5 Przemyśl
wstęp wolnyorganizator:
Centrum Kultury Japońskiej "Yamato" (www.yamato.edu.pl)
«« przewiń na początek strony
-
dodano: 2010-06-15
Koncert plenerowy
-
Arboretum w Bolestraszycach
Urząd Miejski w Przemyślu
Towarzystwo Muzyczne w Przemyślu
serdecznie zapraszająna plenerowy koncert kameralny
w wykonaniu
Przemyskiego Kwartetu Smyczkowego
Magdalena Betleja – skrzypce I
Aleksandra Czajor – skrzypce II
Andrzej Guran – altówka
Magdalena Jarosz – wiolonczela
oraz gościnnie
Przemysław Winnicki - fortepianw programie
F. Chopin, F. Janiewicz, F. Schubert, R. Schumann
20 czerwca 2010r. (niedziela) godz. 17.00
Arboretum w Bolestraszycach
-
-
«« przewiń na początek strony
-
dodano: 2010-06-02
Koncert plenerowy
-
Arboretum w Bolestraszycach
Urząd Miejski w Przemyślu
Towarzystwo Muzyczne w Przemyślu
serdecznie zapraszają
na plenerowy koncert kameralny
Najpiękniejsze serenady
w wykonaniu
Przemyskiej Orkiestry Kameralnej
Piotr Tarcholik - skrzypce/dyrygent
Jolanta Nodżak-Furgała - słowow programie
H. Wieniawski
P. Czajkowski
F. Kreisler
G. Holst
6 czerwca 2010r. (niedziela) godz. 17.00
Arboretum w Bolestraszycach
«« przewiń na początek strony
-
dodano: 2010-06-01
audycja
-
2 czerwca 2010r. (środa), godz. 17.00
Sala Koncertowa Towarzystwa Muzycznego w Przemyślu
Audycja w wykonaniu uczniów klasy fortepianu
Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych w Przemyślu
Soni Lewosiuk
Wojciecha Stysia
wstęp wolny
Serdecznie zapraszamy
«« przewiń na początek strony
-
dodano: 2010-05-19
Koncerty w Arboretum
-
Cykl koncertów plenerowych w Arboretum odbywa się w ramach projektu "Chopin i jego epoka", który otrzymał wsparcie Marszałka Województwa Podkarpackiego. Towarzystwo Muzyczne od trzech lat współpracuje z Arboretum w Bolestraszycach, a owocem tej współpracy są koncerty kameralne odbywające się w okresie wiosenno - letnim na scenie plenerowej Arboretum.
Strona internetowa Arboretum i Zakładu Fizjografii w Bolestraszycach
Program koncertów
Chopin i jego epoka - 22 maj, godz. 1700
Wykonawcy: Przemyski Kwartet Smyczkowy.
W programie utwory następujących kompozytorów: F. Mendelssohn, F. Chopin.
Najpiękniejsze serenady - 6 czerwiec, godz. 1700
Wykonawcy: Przemyska Orkiestra Kameralna.
W programie utwory następujących kompozytorów:M. Karłowicz, G. Holst
Słowiański nokturn - 20 czerwiec, godz. 1700
Wykonawcy: Przemyski Kwartet Smyczkowy.
W programie utwory następujących kompozytorów: A. Borodin, P. Czajkowski , F. Chopin.
«« przewiń na początek strony
-
dodano: 2010-05-17
Koncert plenerowy
-
Arboretum w Bolestraszycach
Urząd Miejski w Przemyślu
serdecznie zapraszają
na plenerowy koncert kameralny
Chopin i jego epoka
w wykonaniu
Przemyskiego Kwartetu Smyczkowego
Magdalena Betleja – skrzypce I
Małgorzata Kopańska – skrzypce II
Andrzej Guran – altówka
Magdalena Jarosz – wiolonczela
oraz gościnnie
Przemysław Winnicki - fortepian22 maja 2010r. (sobota) godz. 17.00
Arboretum w Bolestraszycach
Przemysław Winnicki urodził się 1-go lutego 1986 roku w Przemyślu. W 1993 roku rozpoczął naukę gry na fortepianie w klasie p. Urszuli Hop i mgr Anny Hop w ogólnokształcącej szkole muzycznej im. Artura Malawskiego w Przemyślu. Jego edukacja trwała do 2005 roku i zakończyła się egzaminem dyplomowym z wyróżnieniem oceną celującą. Natomiast w lipcu 2006 roku dostał się do Akademii Muzycznej w Krakowie gdzie w Klasie Fortepianu prof. Andrzeja Pikula ukończył Studia Licencjackie dyplomem z wyróżnieniem. Obecnie studiuje na 1 roku Studiów Magisterskich w Krakowie w Klasie Fortepianu prof. Andrzeja Pikula.
Przemysław Winnicki bierze udział w konkursach pianistycznych w Polsce, a także za granicą. W roku 2007 otrzymał nagrodę w postaci stypendium II stopnia w Konkursie Pianistycznym im. prof. Tadeusza Żmudzińskiego w Krakowie. W marcu 2010 roku w Krakowie zdobył II nagrodę w Konkursie Kameralnym na głos i fortepian, a także nagrodę specjalną za wyróżniającą się partie fortepianu. Przemysław Winnicki, jako jeden z 24 pianistów zakwalifikował się do półfinału Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. I. J. Paderewskiego w Los Angeles, w którym weźmie udział pod koniec maja tego roku.
Koncertował w Polsce (Warszawa, Kraków, Zakopane, Przemyśl, Katowice), a także w Niemczech (Paderborn, Schlitz) Francji (Paryż), Austrii (Reichenau). Uczestniczył w mistrzowskich kursach pianistycznych w kraju i za granicą, pracował z profesorami światowej sławy: Joaquin Soriano, Gottlieb Wallisch, Jan Gottlieb Jiracek, Katarzyna Popowa-Zydroń.
Przemysław Winnicki ma na swoim koncie występ z orkiestrą w Reichenau, a także nagranie do Krakowskiego Radia z kwartetem fortepianowym.
«« przewiń na początek strony
-
dodano: 2010-05-01
Koncert plenerowy
-
Arboretum w Bolestraszycach
serdecznie zaprasza
na koncert plenerowy
"Kameralnie i Romantycznie"
w wykonaniu
Airis Quartet
Aleksandra Czajor - I skrzypce
Grażyna Zubik - II skrzypce
Natalia Warzecha - altówka
Katarzyna Detko - wiolonczela
2 maja 2010r. (niedziela) godz. 17.00
Arboretum w Bolestraszycach
-
-
«« przewiń na początek strony
-
dodano: 2010-04-29
Koncert kameralny
-
Koncert kameralny w wykonaniu wykładowców V Wiosennych Kursów Mistrzowskich w Przemyślu.
Już w samym założeniu piątkowy koncert jest przedsięwzięciem tyleż ryzykownym co skazanym na sukces - pod jednym wszakże warunkiem (o którym powiem na końcu). Ryzyko wynika ze specyficznej tradycji sytuującej czasami muzykę bohaterów dzisiejszego wieczoru pomiędzy dwoma skrajnościami: z jednej strony przerośniętą, słodką i tanią salonową sentymentalnością, a z drugiej strony nadmiarem powierzchownego patosu. Te negatywne osądy nie są, paradoksalnie, jedynymi elementami łączącymi naszych bohaterów: Dvoraka i Czajkowskiego. Żyli w tej samej epoce, uprawiali w większości te same gatunki muzyczne (z różnym nasileniem), natura szczodrze obdarowała ich nadzwyczajną inwencja melodyczną, byli mistrzami kontrapunktu, techniki przetworzeniowej i orkiestracji, z upodobaniem czerpali z ludowych źródeł; obydwa prezentowane dzisiaj dzieła powstawały mniej więcej w tym samym czasie. Sporo podróżowali, byli dyrygentami, cieszyli się ogromnym uznaniem na świecie. 24 maja 1891 r. krytyk New York Herald, po wizycie Czajkowskiego w Ameryce pisał: geniusz zawitał do naszych bram i postawił go obok Bismarcka, Edisona, Ibsena, Tołstoja i Dvoraka w pierwszej dziesiątce geniuszy stanowiących teraz ozdobę świata. Obydwaj kompozytorzy znali się osobiście i wzajemnie wysoko cenili - np. po wykonaniu Eugeniusza Oniegina w Pradze Dvorak pisał do Czajkowskiego: Teraz piszę (...) by wyrazić głębokie wrażenie, jakie wywarła na mnie Pańska opera. (...) Ta wspaniała kompozycja, pełna ciepła i poezji, wszystkimi swoimi detalami świadczy o absolutnym mistrzostwie. Krótko mówiąc, jest to muzyka, która zwraca się do nas i przenika głęboko do naszych dusz i której nie potrafimy nigdy zapomnieć. Słuchając i patrząc czułem się przeniesiony do innego świata.
Kiedy wsłuchamy się w ich muzykę - a dzisiejszy koncert stwarza ku temu świetną okazję - i zagłębimy bez uprzedzeń w materię obydwu kompozycji, to stanie się jasne, jak różna jednak, mimo wszystkich podobieństw, jest ich muzyka, jak odmiennych środków używają dla osiągnięcia końcowego efektu wyrazowego i artystycznego.
Kwintet Dvoraka, pisany między 18 sierpnia a 3 października 1887 r., jest drugą próbą, po op. 5, zmierzenia się z tym gatunkiem kameralistyki. Próba udała się doprawdy wybornie - powstało prawdziwe arcydzieło! W cz. I kompozytor rozbija klasyczne allegro sonatowe i zaciera wewnętrzne podziały formalne. Porywa pomysłami melodycznymi, daje pokaz kunsztu pracy tematycznej i swobody w posługiwaniu się techniką przetworzeniową. Dumka w cz. II, rozpoczynająca się motywem jednej z pieśni Dvoraka, nosi cechy ronda z dominującym i przetwarzanym, za każdym pojawieniem się, tematem głównym, dwukrotnym epizodem smętnej melodii z akompaniamentem pizzicato i umieszczonym centralnie żywiołowym tańcem. Wg G.B.Shawa w Andante Dvorakowi udało się z powodzeniem wymyślić swoją własną formę. Będące stylizacją czeskiego furianta Scherzo, z dominującą partią fortepianu, poprzedza finałowe Allegro, które balansuje pomiędzy allegrem sonatowym i rondem, a wyrazowo przechodzi od radości, przez refleksyjną zadumę i dramatyczne napięcie (fugato) do pełnego żywiołowej taneczności fragmentu końcowego. Prawykonanie Kwintetu miało miejsce 6 stycznia 1888 r. w Pradze.
Twórczość kameralna Czajkowskiego ilościowo jest bardzo skromna: Trio fortepianowe, 4 Kwartety smyczkowe i Sekstet smyczkowy. Sekstet powstawał w bardzo szczególnym okresie życia kompozytora - po dramatycznej V Symfonii, w trakcie (i tuż po) tworzenia naznaczonej piętnem śmierci Damie pikowej a przed tragiczną VI Symfonią. W lipcu 1890 r. kompozytor pisał: ...zabrałem się do wielkiego i bardzo trudnego technicznie utworu, który od razu zawładnął mną całkowicie. Gdzie indziej dodaje: ...piszę z niewiarygodnym wysiłkiem; trudność sprawia mi nie brak pomysłów, ale nowość formy. Potrzeba sześciu samodzielnych, a przy tym podobnych głosów. To niewiarygodnie trudne. Z tego karkołomnego zadania kompozytor wywiązał się znakomicie. Powstała przepiękna muzyka - chwilami pełna tragicznych emocji, szarpana sprzecznościami, nasycona kontrastowymi uniesieniami; to znów zmysłowa, z cudownie nasyconymi melodiami, emocjonalnie rozlewna... Wszystko w dosyć typowej ramie 4-częściowego schematu: allegro sonatowe, adagio z elementami włoskimi, rodzaj tanecznego scherza z wpływami muzyki rosyjskiej i na finał - rondowe allegro sonatowe z przebłyskami rytmu włoskiej taranteli. Po prawykonaniu dzieła, 25 listopada 1892 r. w St. Petersburgu, Czajkowski napisze do brata: Cóż za sekstet, jakaż fuga na końcu - to prawdziwa radość! Okropne, jak bardzo jestem z siebie zadowolony!
To zadowolenie stanie się niewątpliwie udziałem publiczności przemyskiego koncertu, bo prezentowana dzisiaj muzyka zrodzi się w głowach, sercu i pod palcami wybitnych artystów polskich. Tylko najlepsi są w stanie sprostać wymaganiom postawionym przez kompozytora i tylko takie wykonanie jest „skazane na sukces!"
JZ
Antonin Dvorak – Kwintet fortepianowy A – dur op. 81
Bartosz Bryła – skrzypce
Piotr Tarcholik – skrzypce
Piotr Reichert – altówka
Jeroen Reuling – wiolonczela
Monika Wilińska-Tarcholik – fortepian
Piotr Czajkowski – Sekstet smyczkowy „Souvenir de Florence” d – moll op. 70Piotr Tarcholik – skrzypce
Bartosz Bryła – skrzypce
Piotr Reichert – altówka
Katarzyna Budnik-Gałązka – altówka
Jeroen Reuling – wiolonczela
Wojciech Fudala – wiolonczelaZofia Stopińska - słowo
30 kwietnia 2010r. (piątek) godz. 19:00, sala lustrzana ZPSM w Przemyślu, ul. Słowackiego 91
wstęp wolny
«« przewiń na początek strony
strona główna